GreetjePostma.reismee.nl

Naar Indonesie met Stichting Pikulan

Allereerst iedereen bedankt voor de nu al leuke reacties op mijn reisblog. Ontzettend leuk dat jullie allemaal met ons meereizen! Afgelopen zaterdag hebben we kennis gemaakt met onze reisgenoten. We vertrekken met 14 reislustigen naar de Gordel van Smaragd. De groep medereizigers heeft een hoog grijs-gehalte maar het zijn wel erg gezellige mensen dus dat komt helemaal goed. Een aantal is al vaker die kant op geweest en voor sommigen is het de eerste keer en iedereen heeft een andere reden om mee te gaan. Wat we wel gemeen hebben is dat we allemaal met Stichting Pikulan meegaan. Deze stichting is 30 jaar geleden opgericht door Geert Folkerts uit Surhuisterveen. De stichting richt zich op de allerarmsten in Indonesie en doet dit door een 9-tal projecten te steunen met geld en hulpmiddelen. Deze projecten gaan wij tijdens onze reis bezoeken. Door het bezoeken van deze projecten krijgen we een goed kijkje achter de schermen en komen we dichtbij de plaatselijke bevolking te staan. Uiteraard is er tijdens de reis ook gelegenheid om toeristische trekpleisters te bekijken en de nodige souveniers in te slaan maar scholen, klooster en kraamkliniek bezoeken geeft wel net iets extra's natuurlijk. Naast kleding en toiletspullen zal onze koffer dan ook vol zitten met kleine kadootjes voor de kinderen die we zullen treffen in de projecten. Volgens het reisschema brengen we ook een bezoekje aan een muziekschooltje dus ja, ik denk dat de douane op Schiphol verrast zal zijn over de inhoud van mijn Samsonite!!

Tineke

Wat leuk dat je met Stichting Pikulan gaat. In de beginjaren (30 jaar geleden dus, oeps...) ben ik nog secretaresse geweest van deze stichting en ik draag ze nog steeds een warm hart toe. Wim en ik wensen je samen met je moeder, zus en de andere reisgenoten een hele fijne en gezegende reis toe. Leuk dat je een blog bij houdt. Groetjes.