GreetjePostma.reismee.nl

Reisschema Indonesië

Reisschema Indonesië

Onze reis over het eiland Java zal straks volgens een vrij strak schema verlopen. Aan de ene kant is het avontuurlijk om op de dolle roes met een rugzak en een handvol rupiah op pad te gaan niet wetende waar je die avond zult slapen. Voor ons is het een fijn en rustgevend idee dat alles van te voren goed is geregeld. Vervoer, restaurants enslaapplekken: hetis allemaal vastgelegd. Enige wat nog een dingetje is is het geld. In de grote steden is er voldoende mogelijkheid om te pinnen, in de kleine dorpjes niet. En ....de koers van de rupiah is op dit moment: 15.000 rupiah voor 1 euro. Maar ach, dat heeft ook wel wat!

Ons reisschema ziet er in het kort zo uit:

- 8 september vertrek om 17.00 uur van Schiphol naar Jakarta, met een rechtstreekse vlucht van 13 uren

- 9 september aankomst in Jakarta met rondrit door de stad

- 10 september bezoek project Eirene, Tan Jung Priok. Het bijzondere is dat dit vlakbij de plaats is waar mam heeft gewoond. We hopen dat er tijd zal zijn om haar geboorteplek te bezoeken, om te kijken of er nog herkenningspunten zijn en natuurlijk om veeeeel foto's maken

- 11 september vertrek naar Bandung en bezoek aan de muziekschool Pak Udjo

- 12 september vertrek van Bandung naar Puwokerto wat een prachtige reis moet zijn door overweldigend mooi landschap

- 13, 14september bezoek huishoudschool Madikenja, bezoek kerkdienst en tijd om te ontspannen

- 15, 16, 17september vertrek naar Semarang, bezoek project Yayasan-Taman Sejehtera (kleine ondernemingen die tot stand zijn gekomen d.m.v. micro credit) en keuze uit diverse vrije activiteiten

- 18 september vertrek naar Jogyakarta en bezoek aan zilversmeden en Borobudur

- 19, 20, 21september vertrek naar Madiun en bezoek aan het project Pancasila kraamkliniek en project Lembaga-Pendidikan Titan Banhun en voor ons een binnenlandse vlucht terug naar Jakarta

- 22 september 09.30 uur aankomst op Schiphol

Ronneke

Greetje, veel plezier en genieten. Ga jullie avonturen zeker volgen. X

Petra

Lekker strak schema! Maar wel super hoor! Hoop voor jullie ,dat je genoeg tijd hebt om je moeder haar roots ,te bekijken! Gr

Enno

Een uitgekiende reis met vele interessante bezoeken .
Druk volgens mij, maar met jouw energie gaat dat lukken. Ongetwijfeld kom je met veel indrukken en ervaringen terug.
Een reis over bijna het hele eiland van ruim 1000 km. Van Jakarta tot Madiun.
Ik ga je zeker (verder) volgen.
Groet,
Enno

Siep en Sita

Mooie verhalen om nog eens na te lezen als je alles gehad hebt.

Janny Mennega

Doe de groeten aan Arri-Jan en natuurlijk aan je moeder.